Plecak szkolny to nie jedyny typ bagażu ucznia. Czasem o wiele lepszym rozwiązaniem jest wybór torby młodzieżowej do szkoły. Takie rozwiązanie niesie za sobą wiele zalet, ale ma też wady, przyjrzyjmy się jak dokładnie wygląda to w praktyce.
Plecak, czy torba młodzieżowa co wybrać do liceum?

Torby dla Młodzieży Zalety
- Większa kontrola nad bagażem w środkach komunikacji miejskiej
- Modny krój , pasujący na bardziej eleganckie okazje, sprawdzający się również po za zajęciami szkolnymi
- Doskonała organizacja przestrzeni w kieszonkach dodatkowych
Plecak Młodzieżowy Zalety
- Równomierne rozłożenie ciężaru na oba ramiona ucznia
- Duża pojemność, większa od przeciętnej torby szkolnej
- Większy udźwig, zasadniczo 2x większy od klasycznej torby na ramię
Gdzie kupić takie torby lub plecaki szkolno młodzieżowe? |
---|
Znajdziesz pełną ofertę pod adresem: www.brytyjka.pl/torby-mlodziezowe-szkolne-cat-48.html |

Jaką torbę młodzieżową wybrali nasi licealiści z Mławy?
Inne wiadomości dla naszej młodzieży szkolnej z Mławy
Osiągnięcia naszych uczniów:
Grupa młodzieży I LO w Mławie w roku szkolnym 2017/2018 wzięła udział w projekcie „Young Europeans Award”. Jest to trójnarodowy polsko-niemiecko-francuski konkurs dla młodzieży, organizowany w ramach współpracy państw Trójkąta Weimarskiego, pod patronatem ministra spraw zagranicznych.
Celem konkursu jest promowanie dialogu i wymiany młodzieży z trzech obszarów kulturowych Trójkąta Weimarskiego. Dodatkowo do udziału w konkursie zapraszane jest jedno państwo spoza Unii Europejskiej, które pełni rolę gościa honorowego. W tej edycji było to Zjednoczone Królestwo.
Uczniowie I LO współpracowali z grupą młodzieży z Francji (Lycee Montmajour w Arles) i z Niemiec (Paul-Pfinzing-Gymnasium w Hersbruck). Projekt realizowany był w języku niemieckim.
Tematem drugiej edycji projektu w roku szkolnym 2017/2018 było pytanie: „To be or not to be a European?”
Pracując nad projektem młodzież prowadziła wspólnego bloga, zaprezentowała kulturowe osobliwości swoich krajów w myśl zasady „zjednoczeni w różnorodności” oraz analizowała podobieństwa i różnice między swoimi krajami. Uczniowie zaprojektowali także logo projektu, nakreślili wizję przyszłości Unii Europejskiej oraz rolę młodego pokolenia w jej kształtowaniu i rozwoju.
Mimo, iż nie dostaliśmy nagrody głównej, nasz projekt został dostrzeżony przez jury konkursowe za kreatywne ujęcie tematu oraz zastosowanie różnorodnych form jego realizacji (WWW.voicethread.com, WWW.deutschetwinning.blogspot.com, WWW.padlet.com, WWW.spaaze.com, WWW.etwinning.net) i zakwalifikowany do ostatniej fazy konkursu.
(„The international jury, led by the German film director, Volker Schlöndorff, appreciated your project especially because of your creative way to approach the subject and the varied forms of its realization.” Anna Fudala, Schulischer und außerschulischer Austausch/ Projektbeauftragte Young Europeans Award (YEA), Deutsch-Französisches Jugendwerk, Berlin)
Najwięcej satysfakcji dostarczyła uczniom współpraca z młodzieżą z Arles i Hersbruck, dzięki której mogli poznać swoich partnerów, rozwinąć kompetencje językowe oraz pogłębić wiedzę na temat Unii Europejskiej.
Olimpiada młodzieżowa – temat Statystyka
W tegorocznych zmaganiach udział wzięło blisko 2 600 uczniów z ponad 300 szkół ponadgimnazjalnych z całej Polski.
W zawodach szkolnych 1 grudnia 2017 roku wzięło udział 9 uczniów klasy IIId I LO w Mławie.
Do I etapu zawodów centralnych (28.02.2018r Urząd Statystyczny w Warszawie) zakwalifikowało się 70 uczniów z całej Polski. Województwo mazowieckie reprezentowało 6 uczniów z:
- I Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Wyspiańskiego w Mławie
- II Liceum Ogólnokształcącego z oddziałami dwujęzycznymi im. Stefana Batorego w Warszawie,
- LXXXI Liceum Ogólnokształcącego im. Aleksandra Fredry w Warszawie,
- XIV Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica w Warszawie,
- Zespołu Szkół Ekonomicznych w Mińsku Mazowieckim.
- Zespół Szkół w Płocku
Do II etapu zawodów centralnych, które odbyły się 13.03.2018 r. w GUS w Warszawie zakwalifikowało się 30 uczniów z całej Polski. Województwo mazowieckie reprezentowali: Adam Rakowski uczeń I Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Wyspiańskiego w Mławie, który zajął 16 miejsce w klasyfikacji oraz uczeń XIV Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica w Warszawie – 28 miejsce.
Galę wręczenia nagród rozpoczął pan dr Dominik Rozkrut, Prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Uroczystość zaszczyciło swoją obecnością wielu gości m.in.
- Maciej Kopeć – Wiceminister Edukacji Narodowej,
- Ewa Waszkiewicz – Dyrektor NBP Oddziału Okręgowego w Warszawie,
- prof. zw. dr hab. Czesław Domański – Prezes Polskiego Towarzystwa Statystycznego,
- przedstawiciele Stowarzyszenia Zbiorowego Zarządzania Prawami Autorskimi Twórców Dzieł Naukowych i Technicznych KOPIPOL,
- nauczyciele i opiekunowie olimpijczyków.
Olimpiada statystyczna jest olimpiadą tematyczną. Jej celem jest upowszechnianie wiedzy i rozwijanie umiejętności z zakresu matematyki i statystyki w obszarze analiz społeczno-gospodarczych z wykorzystaniem narzędzi informatycznych oraz stymulowanie aktywności w zakresie kompetencji interpersonalnych młodzieży szkół ponadgimnazjalnych.